چگونه بازدید یک وب سایت در گوگل را می توان بالا برد؟
نوشته شده توسط : مجتبی

گرچه افزایش ترافیک وب سایت از گوگل مساله مهمی است اما به هیچ عنوان کافی نیست، بلکه مساله افزایش ترافیک وب سایت به صورت هدمند مورد نظر می باشد. مشتریان وب سایت شما چه کسانی هستند؟ و در حالت کلی چه نوع تیپ هایی از وب سایت شما بازدید می کنند؟ در حقیقت هر بازدید کننده ای یک مشتری بالقوه نیست. ما در این مقاله چگونگی افزایش ترافیک وب سایت به صورت هدفمند از وب سایت گوگل را نشان خواهیم داد.

توصیه میکنیم مقاله ” روش های کاملا کاربردی برای افزایش ترافیک سایت “ را هم حتما مطالعه نمائید که مطالب خوبی در این زمنه دارد.

چرا افزایش ترافیک وب سایت از گوگل اینقدر اهمیت دارد؟

مهمترین منبع اصلی تبلیغات برای رشد هر کسب و کاری آنلاینی گوگل می باشد.در حدود ۹۰ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان از گوگل به عنوان موتور جستجوی خود استفاده می کنند. موتور جستجوی گوگل می تواند میلیون های نتیجه را در عرض کمتر از نیم ثانیه گردآوری کند و علاوه بر این مزیت، گوگل با ارائه ابزار هایی نظیر  (اسناد گوگل(Drive)، تقویم(Calender)، عکس(Photos)، نقشه ها (Maps)و … توانسته عنوان محبوب ترین موتور جستجو را از آن خود بکند. هدف همه ی وب مستران نمایش وب سایت خود در ابتدای لیست جستجوی گوگل است که این امر قطعا منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد شد.

افزایش ترافیک وب سایت

افزایش ترافیک وب سایت به کمک موتور جستجوی گوگل

 

 

انتخاب افزایش ترافیک وب سایت با استفاده از کمک گوگل، علاوه بر اینکه کم خرج ترین روش ممکن برای جذب مخاطب می باشد (به نسبت تبلیغات در سایت های متعدد و راهکار های مختلف بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ)  از سوی دیگر بازدید کننده ی واقعی و هدفمند را برای کسب و کار خود محیا می کنید.

چگونه می توان ترافیک وب سایت را در گوگل به دست آورد؟

سوال بالا یکی از سوال های تکراری انجمن های مختلف می باشد. حقیقت این است که هیچ وب مستری دوست ندارد این راز را برملا کند. که چگونه برای وب سایت خود از گوگل ترافیک می گیرد، چون که اگر راز را فاش کند، احتمال دارد رقبای بسیار جدی برای کسب وکار خود پیدا کند! اما می توان با کمی جستجو در بین صفحاتی که رتبه های برتری در گوگل دارند، به سادگی ایده هایی در این مورد کسب کرد. ما در این مقاله چند روش اساسی را برای افزایش ترافیک وب سایت با هم مرور خواهیم کرد:

۱) کلید واژه ها

اطمینان پیدا کنید که عنوان صفحه و توضیحات آن حداقل یک بار به کلمات کلیدی مورد نظر شما، رجوع داده شود. موتور جستجوی گوگل فقط با استفاده از کلمات کلیدی می تواند به طور صحیح صفحه ی وب سایت شما را درک کند. در واقع کلمات کلیدی که در وب سایت شما استفاده می شود، کلماتی هستند که کسب و کار شما را توصیف می کنند.

پس در انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت خود بیشترین دقت را داشته باشید. درتلاش باشید، کلمات کلیدیی را انتخاب کنید که بیشترین استفاده را در بین مشتریان داشته است و از این نوع کلمات پر طرفدار برای وب سایت خود استفاده کنید. ولی چنانچه موفق نشدید از کلمات کاربردی مشتریان با خبر شوید، هیچ نگران نباشید، گوگل خود کلمات کلیدی را برای شما پیشنهاد می کند که می توانید از آنها استفاده کنید. در استفاده از کلمات کلیدی بیشترین دقت را داشته باشید و تا جایی که می توانید دقت را چاشنی کار خود بکنید. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما کفش است، برگزیدن کفش برای کلمه ی کلیدی چندان مناسب نیست و تاثیری در بالا امدن وب سایت شما در گوگل ندارد. اما اگر کمی جزئیات به این کلمه ی کلیدی اضافه کنید، می تواند کارایی بیشتری برای شما داشته باشد. جزئیات کلمه ی کلیدی کفش می تواند کفش قرمز باشد. با استفاده از این کلید واژه همه ی توجه گوگل را برای خود جلب می کنید. با این حال اگر به کفش قرمز اسم برند را هم اضافه کنید، گوگل مشتریان را مستقیم به وب سایت شما روانه خواهد کرد و بازدید شما را به طور شگفت انگیزی افزایش خواهد داد.

 
حتما بخوانید
 
روش های کاملا کاربردی برای افزایش ترافیک سایت
 

شما می توانید از سایت SERPS.com برای ارزیابی رتبه ی خود بهره ببرید. در این وب سایت شما می توانید آدرس وب سایت خود را به همراه کلید واژه ای که دوست دارید در آن مورد ارزیابی قرار بگیرید، را وارد کنید و از نتایج آن بهره مند شوید.

افزایش ترافیک وب سایت

نتایج ارائه شده در این وب سایت چند نکته مهم را مشخص می کند:

 

  •  با کلماتی که ثبت کردید، رتبه ی شما در موتور های جستجو کجاست؟
  •  در این بررسی اولین صفحه ای که از وب سایت شما نشان داده می شود، کدام است؟
  • در این بررسی مشخص می شود، میانگین جستجوی ماهانه شما چه میزان است؟

 

۲) بهینه سازی تگ های عنوان

تگ هایی که برای عنوان در نظر می گیرید، هنوز هم بخش مهمی از نحوه ی عملکرد وب سایت شما را تعیین می کنند. یقین پیدا کنید که همه ی تگ های عنوان شما توصیفی و یکتا می باشند و حتما کلید واژه ی شما در آنها ذکر شده باشد. شکل درست تگ به صورت زیر می باشد:

نام محصول – دسته بندی محصول – برند محصول

برای نمونه اگر شما فروشنده ی کفش باشید، بهترین تگ برای عنوان محصول که در نظر گرفته اید می تواند این باشد :

کفش های ورزشی – کفش پیاده روی – نایک

چند نکته را برای بهینه کردن تگ عنوان ذکر می کنیم:

  •  از کاراکتر های (|) و (-)  بین کلمه ها استفاده کنید.
  •  از به کاربردن تگ های عمومی نظیر  “صفحه محصول” و یا “صفحه اصلی” جدا خودداری کنید. این تگ عنوان باعث می شود گوگل صفحه ی مورد نظر را تکراری فرض کند و اینطور فکر کند که صفحه ی شما برای مخاطبانی که دنبال اطلاعات خاص هستند، مناسب نیست.
  •   بارزترین و مهمترین کلمات کلیدی را در ابتدای تگ قرار دهید.
  •  از به کاربردن کلمات کلیدی پیچیده بپرهیزید. گوگل در حالت طبیعی، مرتبط و آشنایی عبارت را بیشتر از پیچیدگی آنها ارزش قائل هست.

قبل از اینکه گوگل را در نظر بگیرید، ابندا مخاطب ها و کاربران وب سایت را در نظر بگیرید. تگ های عنوان می توانند ترافیک بیشتر برای وب سایت شما هدیه کنند ولی احتمال ایجاد ترافیک اضافی و در نهایت اسپم شدن وب سایت شما هست.

توجه کنید که گوگل فقط ۶۰ کاراکتر در صفحه ی جستجوی خود به نمایش می گذارد اما اگر چنانچه یک عنوان طولانی با محتوای صفحه جور در می آید، خود را با این قانون گوگل محدود نکنید. قسمت کمی که گوگل از عنوان محتوای شما نمایش می دهد، در واقع بر اساس کلمه های جستجو شده است پس شما در نهایت می توانید با توصیف بیشتر، به خودتان فرصت دیده شدن در گوگل را بدهید.

افزایش ترافیک سایت

۳) تصاویر

عکس ها تنها سایت شما را زیبا نمی کنند بلکه  کمک می کنند تا شما در لیست گوگل بالا بیایید. یک تصویر می تواند به اندازه ۱۰۰۰ کلمه اثربخشی داشته باشد. مردم اغلب از گزینه های جستجوی تصویر ارائه شده توسط گوگل استفاده می کنند، اگر شما در نامگذاری تصویر ها دقت داشته باشید، به راحتی افزایش ترافیک وب سایت خود را مشاهده کنید. علاوه بر این برای جذب مخاطبان هدف باید در نظر داشت که اکثر بازدیدکنندگان مقاله ی آنلاین، مقالاتی را می خوانند که تصویر داشته باشد و از مقالات بدون تصویر، صرف نظر می کنند. برای آپلود یک تصویر در سایت یا وبلاگ خود مراحل زیر را در نظر بگیرید:

 
حتما بخوانید
 
آموزش جامع لینک سازی
 

عکس ها تنها به زیبایی وب سایت شما کمک نمی کنند، بلکه کمک می کنند تا شما در نتایج جستجو بالا بیایید. در نظر داشته باشید یک عکس می تواند به اندازه ی ۱۰۰۰ کلمه برای وب سایت شما اثر بخشی داسته باشد. کاربران معمولا از گزینه های جستجوی تصویر ارائه شده به وسیله گوگل برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند. اگر چنانچه شما در نام گذاری عکس های محتوای خود دقت داشته باشید، به راحتی افزایش ترافیک وب سایت خود را لمس خواهید کرد. علاوه بر نام گذاری صحیح، در نظر داشته باشید که اکثر کاربران مقالات مجازی، مقالات همراه با عکس را بیشتر از مقالات فاقد عکس ترجیح می دهند و معمولا از مقالات صرفا متن به سادگی عبور می کنند. برای درج عکس مورد نظر خود در وب سایت یا وبلاگ خود مراحل زیر با دقت در نظر بگیرید:

  1.  کلید واژه ها را در عنوان تصاویر وب سایت خود به کار ببرید.
  2. تلاش کنید تصاویر را با تگ های کاملا مرتبط با همه ی زیر عنوان های به کار ببندید. بر چسب ها ( مانند لینک ها) به وسیله ی موتور های جستجو به آسانی قابل مشاهده می باشند و گرچه تنها چند ثانیه زمان را می گیرند اما از منظر هدایت کاربر به وب سایت و افزایش ترافیک وب سایت، کاملا موثر می باشند.
  3. سعی کنید همه تصاویر کمتر از ۱۵۰ کیلو بایت باشند. زیرا آپلود تصاویر حجیم سرعت بارگذاری وب سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به اینکه گوگل برای سرعت بارگذاری وب سایت اهمیت می دهد و کاربران نیز از وب سایت های با سرعت بالا لذت می برند، پس این نکته را رعایت کنید.

۴) محتوا

یکی از دلایل مهم جستجوی هر کاربر، دستیابی به یک محتوای به در به خور می باشد. زمانی که کاربری در گوگل جستجویی انجام می دهد، گوگل وظیفه دارد، بهترین و دقیق ترین پاسخ را برای کاربر مورد نظر تهیه کند. در اکثر موارد گوگل وب سایت هایی که دانش عمیق و محتوای ارزشمند در آن موضوع دارند را در نتایج بالای خود به نمایش می گذارد.

از نظر گوگل محتوایی با ارزشمند است که کاربر، محتوا را به اشتراک گذاشته و یا درباره آن نظر خود را بگذارد. این دو عامل در اوج گرفتن آن صفحه خیلی موثر است. بروزرسانی یک محتوا و عمق بخشیدن به آن، از نظر گوگل بهتر از یک مقاله ی کپی شده است. در تلاش باشید حداقل ۸۰۰ کلمه در پست خود تحریر کرده باشید، هر قدر محتوای شما عمیق تر باشد، در موتور های جستجو رتبه های برتر را مال خود خواهد کرد و به طبع آن بازدید شما افزایش خواهد یافت.

۵) ساختن پیوندها

لینک ها یا همان پیوند ها یکی از مهمترین بخش های وب سایت شما تلقی می شوند. لینک های داخلی مورد استفاده در محتوا مانند یک ناوبر، ترافیک را به مکان مورد نظر شما هدایت می کنند. لینک های خارجی به گوگل می گویند که محتوای موجود در پست با چه صفحاتی مرتبط می باشند. وب سایت گوگل به وب سایت هایی که لینک های ورودی بیشتری داشته باشند، بیشتر اعتماد می کند، از این رو مخاطب های زیادی را به آن صفحه ارجاع می دهد. در حقیقت هر لینک ورودی به گوگل یک پیغامی با مظمون  ” این سایت مهم است ” می فرستد. البته باید توجه کرد که لینک های ورودی به یک وب سایت با محتوای آن وب سایت همخوانی داشته باشند. گوگل برای این نوع ارتباط اهمیت زیادی قائل است.

 
حتما بخوانید
 
عمر دامنه و یا سابقه آن چه تاثیری در سئو وب سایت دارد
 

صفحه ای که به وسیله ی شما ایجاد شده و چندین لینک ورودی را از آن خود کرده است، گوگل را به مفید و مناسب بودن محتوای آن صفحه اطمینان خاطر داده است. البته این نکته را همیشه در نظرداشته باشید که اگر لینک های ورودی از تعداد معینی بالا رود، آن وب سایت از نظر گوگل به عنوان اسپم شناخته می شود!

نتیجه گیری

برخی از افراد در اینترنت معتقدند، راهکار های افزایش ترافیک وب سایت از طریق گوگل به عنوان رازی در بین افراد موفق این موضوع نگه داشته می شود. اما با کمی تامل می توان درک کرد که برخی از استراتژی ها برای بهبود رتبه ی وب سایت در نزد گوگل وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید به بهینه بودن خود کمک کنید.

شما باید مخاطبان هدف و خواسته های آنها را درک کنید. کلمات کلیدی مناسب را شناسایی کرده و از آنها برای دستیابی به سایت خود استفاده کنید. محتوای سایت خود را علمی و عمیق تهیه کنید. از تصاویر و تگ های مناسب آنها برای به جلب توجه گوگل و مخاطبان بهره بگیرد و از لینک های ورودی غفلت نکنید. با رعایت این نکات شما بر موتورهای جستجو غلبه می کنید و آنها را به صفحه خود هدایت کرده ، افزایش ترافیک وب سایت را شاهد خواهید بود.

شما باید کاربران هدف وب سایت و خواسته های آنها را به شدت شناسایی کنید. کلمات کلیدی مناسب را بیابید و از آنها در وب سایت خود با رعایت نکته های یادآوری شده، استفاده کنید. محتوای وب سایت خود را علمی، عمیق و دقیق کنید. از تصاویر  که تگ های مناسب با عنوان ها را دارا می باشند، استفاده کنید. تصاویر می توانند بازدید وب سایت شما را به طور شگفت انگیزی بالا ببرند. لینک های ورودی به محتوا را دست کم نگیرید وبرای آنها زمان صرف کنید. رعایت این نکات می تواند به پیشرفت سئوی وب سایت شما بیشترین کمک را داشته باشد.

همانطور که گفتیم مقاله ” روش های کاملا کاربردی برای افزایش ترافیک سایت “ هم میتواند برای شما جالب باشد. حتما آن را مطالعه نمائید.





:: بازدید از این مطلب : 1071
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: