مابین لنزهای 50MM و 85MM کدام برای پرتره مناسب تر است؟ (مقایسه تصاویر)
نوشته شده توسط : مجتبی

لنز پرتره یکی از پرکاربردترین لنزهای عکاسی میباشد. بسیاری از عکاسان برای شروع بدنبال یک لنز پرتره میگردند. این موضوع باعث شد در این مقاله دو لنز پرتره بسیار مشهور را با هم مقایسه کنیم.

در مقاله ای که در ادامه میخوانید عکاسی سر شناس با نام مردیث کلارک در باب اختلاف های بین لنز ۸۵mm و ۵۰mm برای عکاسی پرتره از اشخاص صحبت خواهد کرد و برای کمک به مقایسه شما تصویر های گرفته شده با هر یک از این دو لنز را واضح کرده است. پیشتر این نوشته لنزک با ما برای یک مقایسه ابتدایی و کاربردی بین دو لنز خوب پرتره ۵۰ و ۸۰ میلیمتر همراه شوید. هیچ جیز همانند تصویر گویای این تفاوت نیست.

قبل از هرچیز باید یادآوری کنیم که برای ثابت نگه داشتن شرایط، تمام تصویر های این نوشته با دوربین کانن ۶۰D، و یکی از دو لنز کانن ۵۰mm در f/1.8 یا کانن ۸۵mm در f/1.8 گرفته شدند. کانن ۶۰D یک دوربین سنسور APS-C (کراپ سنسور) است، از اینرو به منظور تعیین فاصله کانونی این لنزها بر روی این دوربین، فاصله کانونی لنز را در ۱٫۶ ضرب می کنیم (اگر از دوربین نیکون استفاده می کنید در ۱٫۵ ضرب کنید). از اینرو بر روی یک دوربین کراپ سنسور، لنز ۵۰mm حدودا مانند یک لنز ۸۰mm، و لنز ۸۵mm مانند یک لنز ۱۳۶mm رفتار می کند.

 

اولین تفاوت در عمق میدان لنزهای 50mm و 85mm

این تصویر با لنز کانن ۸۵mm در f/1.8 گرفته شده است.

این تفاوت البته طبیعی است. باید بگوییم که یکی از بزرگترین اختلاف های بین لنز ۸۵mm و لنز ۵۰mm فاصله ای است که شما می بایست از سوژه داشته باشید. با لنز ۸۵mm، حداقل فاصله فوکوس ۲٫۸ فوت (۸۵ سانتیمتر) و با لنز ۵۰mm، حداقل فاصله فوکوس ۱٫۱۵ فوت (۳۵ سانتیمتر) است.

برای توضیح این مطلب باید بگوییم که  که اگر بخواهیم جمع بندی کنیم، شما با لنز ۸۵mm درمقایسه با لنز ۵۰mm در فاصله بیشتری از سوژه خواهید ایستاد. بجای آن، این مسئله عمق میدان را کاهش می دهد، که به این معنی است که عکس ها گرفته شده با لنز ۸۵mm معمولا بوکه بسیار مات تری درمقایسه با تصویر های گرفته شده با لنز ۵۰mm دارند، حتی وقتی که از یک دیافراگم یکسان استفاده می کنند.

ادامه مطلب در

http://adorama.ir





:: بازدید از این مطلب : 1066
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: